Beijing - Reisverslag uit Chengdu, China van Elsbeth Sträter - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Chengdu, China van Elsbeth Sträter - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: ElsbethAylaFynn

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

30 Juli 2011 | China, Chengdu

Hoi allemaal,
Eindelijk lukt het ons om een berichtje te kunnen typen in China. We hebben drukke dagen gehad, maar hebben al veel gezien en gedaan.
Bij aankomst hadden we blauwe lucht. Verder hebben we alleen maar bewolking gehad. Onze groep is erg gezellig. Eigenlijk heeft iedereen al veel gereisd en de meeste zitten in het onderwijs.
Meteen de eerste dag zijn we naar een Hutong gebied geweest. Een gids genaamd Nathan leidde ons rond door een oude wijk, hier hebben we ook gegeten. Het was heerlijk eten en we hebben het gezellig gehad. We genoten van de Chinese sfeer en voelden ons al meteen thuis. Wat wonen die mensen op elkaar en ook in een hierarchie. Er wordt gebruik gemaakt van de zogeheten 'steps'. Hoe meer traptrede's om binnen te komen, hoe rijker en dus hoger van rang is de bewoner.
De volgende dag, na een goede nachtrust, stonden de verboden stad en het plein van de hemelse vrede op de planning. Een andere gids, Michelle, bracht ons met de metro er naar toe. Voordat je de metro in gaat moet je al een securitycheck door, maar meteen vanuit de metro het plein op stond een extra check met een hoop politie erbij. Na het plein gingen we de verboden stad in. Wat is dat inmens groot zeg! Veel gebouwen met erg mooie schilderingen. De gids vertelde ons wat weetjes. Zo is de grond in de verboden stad helemaal betegeld. Dat is niet zo bijzonder, maar wel dat er laag op laag zo'n 1.5 meter stenen gemetseld zijn, omdat de keizer bang was dat men een tunnel zou graven van buiten de stad en zo toch de stad in zouden komen. Ook mocht men in de tijd van het keizerrijk geen gele t-shirts dragen of draken afbeelden. Dit was alleen voor de keizer. (Ayla had net een geel t-shirt aan!)Na de verboden stad hebben we nog even in het park aan de overkant gewandeld. Vanaf de heuvel hadden een overzicht van de verboden stad in z'n geheel. 's Avonds zijn we naar een acrobatenshow geweest. De chinezen haalden halsbrekende toeren uit. De show was afwisselend en erg mooi aangekleed. Na de show zijn we gezellig met z'n allen gaan eten.
Donderdag moesten we erg vroeg op voor een bezoek aan de muur. Jammer genoeg was het erg bewolkt en mistig waardoor we niet veel konden zien.Onze hele groep ging lopend de muur op en daarom moest onze gids Michelle ook lopen. Het ging haar niet heel gemakkelijk af. We wandelden wat over de muur en met de rodelbaan gingen we daarna met vliegende vaart naar beneden. Hierna bracht de bus ons naar het zomerpaleis. Wat moet je zeker eten als je in Beijing bent? Peking eend! Wij gingen dus de laatste avond in Beijing op zoek naar een restaurantmet Peking eend. Via een raar pad kwamen we uiteindelijk in het restaurant dat Michelle ons had aangeraden. Onze eerste indruk was dat het een chique restaurant was, maar later leek het ons toch meer families die er zaten. We moesten een nummertje trekken en een half uur wachten tot we aan de beurt waren. De peking eend bleek erg lekker en we waren blij dat we gewacht hadden. Teruggekomen in het hotel moesten we nog snel onze bagage pakken voor onze vliegreis op vrijdag.

• 30 Juli 2011 - 10:43

Marie-louise:

Lieve Elsbeth, Ayla en Fynn,
    Ik keek al uit naar jullie reisverslag. Wat een afwisselend programma hebben jullie. Bijzonder dat jullie je er al direct thuis voelden. Leuk om wat wederwaardigheden mee te krijgen. Heb je al tai chi meegedaan op straat Elsbeth ?
    Ik wens jullie een voorspoediger reis
    voor wat het weer en vliegreizen betreft.
    Ik kijk uit naar het vervolg.
    Liefs, M-Louise

• 30 Juli 2011 - 11:38

Joris En Nelleke:

Wat leuk jullie verslag. Beijng is heel bijzonder ,he! Fijn dat jullie je goed voelen binnen jullie reisgezelschap en tussen de chinezen. Een goede start van jullie reis!!!!
    Fijne ervaringen toegewenst.
    lieve groetjes.

• 30 Juli 2011 - 11:53

Johan Van JoMaJeWi:

Geweldig leuk verslag. veel plezier met jullie volgende avonturen. Groetjes Johan