Chengdu - Songpan - Reisverslag uit Peking, China van Elsbeth Sträter - WaarBenJij.nu Chengdu - Songpan - Reisverslag uit Peking, China van Elsbeth Sträter - WaarBenJij.nu

Chengdu - Songpan

Door: ElsbethAylaFynn

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

31 Juli 2011 | China, Peking

Lieve familie en vrienden,

Om te beginnen willen we even zeggen dat we het super leuk vinden om al jullie reacties te lezen! Het doet ons goed om te zien dat jullie zo lief en snel reageren. We proberen wat foto's te uploaden, maar we hebben maar 1 toestel bij ons, dus waarschijnlijk volgen er meer. Nu even wat we gedaan hebben na gister.
Na het typen van gister hadden we best wel een beetje honger gekregen en we hadden ondertussen al wel weer trek in wat westers. Wij dus op zoek naar een mac donalds, subway, kfc of iets anders, maar uiteindelijk hebben we de zoektocht op moeten geven. Het eten in het hotel was toch best lekker. 's Avonds zijn we met een grote groep naar een chinese opera geweest. Erg leuk om een keer te zien, maar het zingen zelf klonk ons toch niet helemaal tof in de oren. Wel vonden we de acts changing faces en het schimmenspel erg leuk. Twee vrouwen uit onze groep vierden daarna hun verjaardag. Dit was erg gezellig!
Vanochtend moesten we om 8.00 uitchecken om vervolgens in de bus te stappen naar Songpan. We hebben even in de file gestaan en naarmate we verder kwamen werden de wc's steeds minder luxe, maar om 15.30 waren we in een super leuke lodge hier. We hebben deze keer een kamer voor drie, dus dat is erg makkelijk en vooral gezellig. De lunch hadden we overgeslagen, dus zijn we meteen naar een restaurant gelopen. Het restaurant heeft speciaal voor alle toeristen een hoop westerse gerechten. Zo hebben we kroketten, frietjes, pannenkoeken en pizza's op de lijst zien staan. Het was erg lekker om weer een keer eten te hebben wat we gewend zijn.
Vanavond gaan we waarschijnlijk spelletjes spelen, lezen en schrijven (Ayla's dagboek schrift is trouwens al half vol) en morgen gaan we een tocht maken te paard :).

Lieve groetjes!

Elsbeth, Ayla en Fynn

  • 31 Juli 2011 - 11:42

    Jos:

    Goed om te weten dat ze ook kroketten in China verkopen, heb je nog het adres want een collega gaat emigreren.
    Jos

  • 31 Juli 2011 - 12:09

    Wilfred:

    Ik kan nu al zien dat dit een vakantie is om NOOIT meer te vergeten. Geniet van alle mooie dingen en ervaringen. Ondertussen lijkt het hier in NL af en toe wel herfst dus pik elk straaltje zon wat jullie kunnen pakken mee!

  • 31 Juli 2011 - 12:37

    Belevenissen:

    Hoi Elsbeth, Ayla en Fynn,
    Door jullie verslagen blijf ik een beetje op de hoogte van al jullie belevenissen. En jullie hebben al heel wat meegemaakt, zeg!
    Tot de volgende keer en lieve groeten vanuit het bewolkte Nederland van Wil

  • 31 Juli 2011 - 12:52

    Lotte:

    Wat super om jullie verhalen te lezen en extra leuk om er nu ook foto's bij te zien.
    Klinkt als een super reis!! Geniet er nog van en een hele fijne tijd samen!!
    Liefs Lotte

  • 31 Juli 2011 - 13:19

    Hugo En Elly:

    Mooi joh, al die foto's en het reisverslag. We kunnen helemaal meeleven met jullie bevindingen. Blijf maar bij de pekingeend in een pannekoekje met saus. Mijn lievelingsgerecht. Gr. Hugo

  • 31 Juli 2011 - 14:15

    Hajo:

    bijzonder om julie ervaringen te lezen en de onverwachte dingen , die op jullie pad komen. Ik kan me goed voorstellen dat het schriftje van ayla al half vol ( of half leeg ) is. Wat een indrukken !! En wat een stralende foto's !! Vanuit een grijzige amersfoort en lieve groet voor jullie en een kus.

  • 31 Juli 2011 - 14:19

    Johan Van JoMaJeWi:

    Hallo Elsbeth, Ayla en Fynn, Als ik het zo lees maken jullie veel mee in een hele kleine periode. Vergeet niet je rust te nemen en er samen van te genieten door op de dag terug te kijken. Veel plezier en ik blijf jullie volgen want het is heel erg leuk om te lezen.

  • 31 Juli 2011 - 19:42

    Hannerieke:

    heey Ayla (& fynn &elsbeth)
    hier een berichtje van mij:D
    ik zag je vader bij t'luikske toen ik moest werken en ik vroeg hoe je vakantie ging en toen vertelde hij van deze site :P hij had me een link door gestuurd
    dus ik heel nieuwsgierig toch even kijken;P
    zo te lezen is het een geweldige vakantieXD
    ik hoop dat je het goed vind dat ik ook mee lees maar dat zal toch wel?:D
    ik ga zeker nog vaker kijken want afspreken zal moeilijk gaan op zo'n afstand:P dan maar zoXD
    nog heeeeeell veeeell plezier :D
    heel veel groetjes van mij:D:D

  • 31 Juli 2011 - 19:53

    Nelleke En Joris:

    Hoi lieve mensen,
    Het klinkt allemaal prima wat jullie ondernemen en meenemen. Ja op sommige momenten is de vertrouwde hap van de Mac een feest! Ik wens jullie veel plezier. De eerste week lijkt me al helemaal geslaagd, we volgen jullie op de rest van de reis.

  • 31 Juli 2011 - 20:27

    Ron:

    We zijn net terug van een weekend weg en dan ineens 3 reisverhalen, het klinkt erg leuk, pannekoeken! heb je ze geprobeert en met stroop? Zal jullie blijven volgen Groetjes Ron

  • 31 Juli 2011 - 23:04

    Jelle:

    heee
    zo als ik het lees is dit een vakantie die jullie nooit meer gaan vergeten en om jaloers op te kunne zijn
    en ik wens jullie nog heel veel plezier

  • 01 Augustus 2011 - 05:43

    Georgette En Joop:

    Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Beijing en Chengdu haalde onmiddelijk onze herinneringen boven. mooi he?
    Zijn benieuwd wat jullie verder beleven.
    liefs en groeten

  • 01 Augustus 2011 - 07:16

    Petra:

    Ha Luitjes,

    Zo te lezen vermaken jullie je prima! We hebben hier nu de komende 3 dagen zomer. Daar gaan we dus van genieten!
    Jullie veel plezier met paardrijden en alle andere activiteiten die nog gaan komen.

  • 01 Augustus 2011 - 12:08

    Carien:

    hoi wereldreizigers, wat ontzettend leuk om jullie reis op deze manier te volgen.Het is een echte rollercoaster van allerlei mooie momenten. Als ik het verslag zo lees, hebben jullie een geweldige tijd met elkaar. Wat een ontzettend mooie tijd om nooit te vergeten!!

  • 01 Augustus 2011 - 15:01

    Henny:

    Gelukkig is het nu hier ook prachtig weer en ook ik heb nu vakantie, maar zit gewoon in tuinesië. Ook lekker hoor! Ga vanavond de Zijde oefeningen met mijn groep in een buiten training doen en zie nu in jullie foto's dat jullie daar de oefenapparaten ook al hebben gevonden. Zou in Nederland ook leuk zijn op iedere hoek van de straat.

    Er zijn echt wel Mc Donalds in China, maar je moet wel even zoeken.
    Lieve groet,
    Henny

  • 02 Augustus 2011 - 19:58

    Claire:

    Heeey Ayla(en Elsbeth en Fynn)
    Wat leuk dat jullie een reisverslag bijhouden! Ik kan me voorstellen dat je af en toe naar westers eten verlangt als alle maaltijden uit rijst bestaan XD. Maar de dingen die jullie zien zijn echt geweldig! Ik ben echt wel jaloers hoor, ik ben nog nooit buiten Europa geweest (als je Bosnie bij europa telt dan) Maargoed, heel erg veel plezier verder, en heel veel foto's maken hoor ;)
    Xxx Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

China, Tibet en Nepal

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2011

Weer thuis

22 Augustus 2011

Mount Qomolangma (Everest)

16 Augustus 2011

Trekking

11 Augustus 2011

Lhasa 2

10 Augustus 2011

Lhasa
Elsbeth

Wij gaan lekker op vakantie naar China, Tibet en Nepal! ;)

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 12805

Voorgaande reizen:

25 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

China, Tibet en Nepal

Landen bezocht: